marți, 22 octombrie 2013

Prajitura cu crema de ness si nuca






Blat de nuca din:
6 oua
200g zahar
50 ml ulei
100g nuca macinata
160g faina
1 plic praf de copt (10g)
Albușuri se bat spuma cu zaharul, se incorporeaza galbenusuriele si uleiul si se mixeaza putin, apoi se pune nuca, faina si praful de copt. Se amesteca compozitia usor cu o paleta si se toarna compozitia in tava tapetata cu hartie de copt.
Se coace aproximativ 20 de minute la 180 grade C.

Crema:
4 oua
150g zahar
125g unt sau margarina
2 lingurite ness
50g nuca taiata
+200g biscuiti
Se bat ouale cu zaharul pana se "desfac" si se aseaza vasul pe baie de aburi. Se fierbe crema pana se ingroasa. Se adauga nessul si se lasa la racit.
In crema rece se pune untul sau margarina tinuta la temperatura camerei si se mixeaza bine pana crema devine spumoasa si fina. Se adauga nuca taiata marunt si rumenita in prealabil si se intinde crema peste blatul rece.

Sirop: 
1 cescuta apa
1 cescuta zahar
1 esenta de rom
Se fierbe apa cu zaharul pana se obtine un sirop gros, se lasa la racit si se adauga romul.
Se introduce fiecare biscuite pentru cateva secunde in sirop si se aseaza peste crema.
Glazura:
100g ciocolata
50g unt
50ml frisca lichida
Ciocolata se rupe bucatelesi se topeste pe baie de aburi impreuna cu untul si frisca.
Glazura calduta se toarna peste stratul de biscuiti.



31 de comentarii:

  1. Faci tu ce faci si mereu vii cu prajituri care imi plac enorm. Asa este si cu asta. O zi faina >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana , ai facut o bunatate de prajitura! Imi place nesul , imi place nuca , deci trebuie incercata:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O adaug in lista mea pentru sarbatori! :)
    Super !

    RăspundețiȘtergere
  4. Prajitura din prima poza e pentru mine, nu ?! Delicioasa, as minca dar... n-am.

    RăspundețiȘtergere
  5. o prajitura delicioasa la care eu nu pot spune nu...!

    RăspundețiȘtergere
  6. ups!.....am sa corectez, este vorba de 1 pliculet praf de copt ( 10 g)

    RăspundețiȘtergere
  7. Waw Diana ce buna trebuie sa fi fost ! Am facut si eu ceva asemanator zilele trecute, dar ii zicea Prajitura Brath....de pe net luata reteta.
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sidy stiu ca seamana cu Brath, cred ca e ceva ruda cu el. :)) eu am inventato

      Ștergere
  8. O prajitura grozava si mai are si poze super super faine ca sa te apuci de copt nu alta .Delicioasa !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua! Se poate inlocui margarina cu unt? Nu vreau sa folosesc margarina. Arata delicios :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi spui te rog dimensiunea tavi?

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna, am folosit o tava mare cu dimensiunile 36/24cm.

    RăspundețiȘtergere
  12. La o tava de cuptor electric cam cat sa fac compozitia( so dublez) sunt incepatoare,,,multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rețeta este pentru o tava mare , nu e nevoie sa dublezi cantitatile.

      Ștergere
  13. Am facuto de sarbatori. Foarte buna mi- a iesit !

    RăspundețiȘtergere
  14. Mie nu mia iesit crema (nu este groasa ) ? Oare trebuia sa pun ness-ul cand se racea crema ?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crema trebuie fiarta pana este groasa, groasa, iar untul ca la orice crema trebuie sa fie cu 80% grasimi.

      Ștergere
  15. Se poate face si fara biscuiti?

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly