luni, 18 martie 2013

Prajitura Ramona- foi, nuca si crema de vanilie



Pentru foi: tava mare de38/28cm
600g faina
200g untura (unt)
100g zahar
4 galbenusuri
3 linguri smantana
1 lingurita praf de copt
1 lingurita bicarbaonat de sodiu
4-5 linguri lapte
+ 1 borcan gem de prune
Intr-un vas se pune faina si untura, se freaca bine intre palme, apoi se adauga restul ingredientelor ( bicarbonatul se stinge cu putin otet). Se framanta un aluat fraged ce se imparte in doua foi.
Prima foaie se intinde in tava tapetata cu hartie de copt, se unge cu gem si se pune spuma de bezea.
Cea de-a doua foaie se intinde pe dimensiunea tavii si se aseaza peste bezea.
Se coace 35 de minute la 180 grade C pana trece testul cu scobitoare.
SFAT : lasati prajitura sa se raceasca in cuptor, eu nu am facut-o :(

Spuma de bezea:
6 albusuri
200g zahar
50g nuci tocate
2 linguri amidon
 Albusurile se bat spuma, se adauga treptat zaharul si se bate bine in continuare pana se dizolva tot zaharul si obtine o spuma lucioasa, densa ce nu curge.
Se padauga nucile si amidonul si se amesteca usor cu o paleta, se toarna in tava peste prima foaie unsa cu gem.


Crema:
500ml lapte
200g zahar
2 linguri faina
2 linguri amidon
2 galbenusuri
2 pliculete zahara vanilat

Galbenusurile se amesteca cu putin lapte rece, zaharul, amidonul.
Restul de lapte se fierbe si se toarna peste compozitia cu galbenusuri, se pune la fiert crema pe foc mic amestecand continuu pana se ingroasa.
Se adauga zaharul vanilat si se lasa la racit.


Asamblare:
Prajitura racita se taie in doua. O parte se unge cu 1/3 din crema, se pune cealalta jumatate, se pune crema ramasa si se rade ciocolata.







11 comentarii:

  1. O mare bunatate de prajitura care imi place enorm.Bravo Diana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wouw, magnifique gâteau il est superbe est sans doute une vrai délice!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. Waw Diana ce bunatate ai facut tu aici.....
    Arata grozav de fain si cu siguranta ca are un gust deosebit !!!
    Nazdravanii tai cred ca au fost incantati.
    Te tzuc cu drag Diana !

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana, ferice de cei din familia ta! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata delicios!
    Numele mi-a atras atentia. Am sa incerc si eu reteta, mai ales ca gemul nu imi lipseste. :)
    Merci frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Waw ,arata superb aceasta minunatie !!Amadmirat fiecare poza si mi-am imaginat gustul ei divin.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,lamureste-ma te rog in crema si faina si amidon ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, in crema am pus doua linguri de amidon si doua de faina, daca nu ai amidon poti pune 4de faina

      Ștergere
  8. Sarbatori fericite ! Multumesc de raspuns in ..."timp util".

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly