luni, 14 decembrie 2015

Cornulete cu smantana umplute cu nuca


Cornulete cu smantana umplute cu nuca....
o reteta de cornulete potrivita pentru masa de Craciun,
se pot pastra mult timp, chiar si 2 saptamani, 
eu le-am facut chiar si cu o saptamana inainte de sarbatori
din cantitatile de mai jos mi-au iesit 100 de bucati
tot din acest aluat am facut impreuna cu copii pentru distractia lor si cateva stelute



pentru aluat:
400g smantana
200g untura de porc sau margarina ori unt
650g faina
 2 galbenusuri
1 varf de cutit sare
1 praf de copt

pentru umplutura:
4 albururi
200g nuca macinata
 200g zahar
un zahar vanilat
esenta de rom

Untura se freaca cu jumatate din faina, se pun restul de ingrediente si se framanta un aluat mai moale, la nevoie se mai adauga faina, daca aluatul e prea moale sau cateva picaturi de lapte daca e prea tare.
il lasam la frigider timp de 1 ora.



Pregatim umplutura: albusurile se bat spuma cu zaharul, se pune nuca si esentele.


Pe masa infainata intindem aluatul mai subtirel, cam de 3-4 mm. apoi il decupam cu ajutorul unei forme sau cani.
Punem cate un varf de lingurita din compozitia cu nuca pe fiecare bucatica si le pliem, apasam putin cu degetele capetele, apoi cu dintii unei furculite sa se lipeasca bine.






Se coc circa 20 de minute pana ce se rumenesc putin pe marginii, nu le lasa-ti mai mult.
Se tavalesc prin zahar pudra.


si stelutele copiilor :)

7 comentarii:

  1. Bune, bune rau de tot cornuletele tale Diana.............si stelutele imi plac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa fie tare,tare bune!De retinut reteta!
    Tu le-ai facut deja pt.Craciun?

    RăspundețiȘtergere
  3. da Mariana, pt Craciun le=am facut.

    RăspundețiȘtergere
  4. DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit si numai bine in anul care vine!Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna, Diana, ai un premiu si de la mine.
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pinterest