duminică, 20 ianuarie 2013

Galuste pe pat de capsuni



un desert foarte delicios, galuste (gogosi ) din aluat dospit pe jeleu de capsuni
merg foarte bine si cu fructe de padure sau zmeura
Pentru aluat:
 500g faina
80g zahar
1/2 lingurita sare
200 ml. lapte cald
50g drojdie proaspătă
2 galbenusuri de ou
50g unt moale

Pentru jeleu:
500g capsuni
150g zahar
2 lingurite amidon
Se pregateste jeleul: capsunile se amesteca cu zaharul si se pun pe foc. Cand incepe sa fiarba se da deoparte, se paseaza putin capsunile, se adauga amidonul dizolvat in putina apa. Se amesteca bine si se toarna jeleul obtinut in vasul pregatit pentru cuptor.
 
Pentru galuste se dizolva drojdia in laptele caldut, se adauga o lingura de zahar si 2 linguri de faina. Se lasa la dospit aproximativ 10 minute, pana isi mareste volumul.
Intr-un lighenus se cerne faina, se pune drojdia dospita, zaharul, praful de zare, galbenusurile de ou si untul moale. Se framanta un aluat si se lasa la crescut o ora.
 Se imparte aluatul in 16 bile ( putin mai mari decat un ou) si se aseaza peste capsuni lasand distanta intre ele.

Se acopera cu folie de naylon si se lasa la crescut 30 de minute, se ung cu ou si se coc timp de 35-40 de minute la 180grade C.
Se servesc galustele presarate cu zahar pudra alaturi de sosul de capsuni.




9 comentarii:

  1. Poti sa lesini numai daca te uiti aici !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce buntate! Abia astept sa apara capsunele proaspete :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie imi plac foarte mult capsunile, eu am avut congelate...pupiciiii

      Ștergere
  3. Dian e o nebunie! Vorba Danielei : Poti sa lesini numai uitandu-te!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce sa mai lesin ca-s gata ! Acum am venit de pe blogul Danielei M, asa ca pot sa ma infrupt cu doua ...gogosele de la tine...
    Diana cand a fost Alex la noi i-am luat cateva bucati de capsuni ca erau 40 RON/kg !
    Si tu folosesti 1/2 de kg aici ????
    Te tzuc Diana....pina nu lesin si eu !

    RăspundețiȘtergere
  5. Am vazut capsuni cu 2.99 si 3.99lei o caserola de 250g in Kaufland si Auchan...deci maine, chit ca e duminica, trebuie sa le fac ca altfel mooor aici!!! Ah, Diana, ce-mi faci tu mie!! :P

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly