joi, 22 noiembrie 2012

Haios


 zilele trecute m-am incumetat sa fac Haios....cate munca!!!!!!!!
destul de complicata si pretentioasa reteta, dar rezultatul e pe masura!!!! 
 au iesit niste prajiturele delicoase!!!!! fragede, gustoase, se topeau in gura,
copii le-au mancat cu multa placere!
 o reteta ce merita facuta!!!
eu am preluat-o de pe blogul dragei mele prietene  Sidy
 careia vreau sa-i multumesc foarte mult.
am de gand sa fac si foi de cremes, crempita cum se spune la noi cu aceasta reteta.
 
ingrediente:
800 g faina
500 g osanza
4 galbenusuri
10 linguri smantana
10 linguri vin
1/2 lingurita sare
gem de caise
cateva cubulete de rahat
zahar praf pentru pudrat

Mod de preparare:
Curatam osanza de pielite si o dam prin masina de tocat carnea. Eu am folosit robotul de bucatarie, poate de asta mi-a iesit o pasta fina prea moale.
250 g din faina o amestecam cu osanza, apoi o impartim in 3 parti egale.
 Eu am pus faina direct in robot, peste osanza macinata.

Restul de faina, galbenusurile, smantana , vinul si sarea le punem intr-un lighenus si framantam bine un aluat.
Intindem foaia de aluat cam de 4 mm grosime si o ungem cu osanza amestecata cu faina.
O impaturim in trei pe verticala, apoi pe orizontala. Dam aluatul la rece.
Dupa 15 minute il scoatem de la rece il pune pe masa presarata cu faina si il intindem iar, il ungem cu osanza si il lasam inca 15 minute la rece.


Acum pe masa infainata intindem o foaie mai grosuta, de 7 mm si o taiem in dreptunghiuri......Sidy spunea sa folosim varful unui cutit incalzit, eu am uitat de acest sfat si m-am cam chinuit la taiat.
Umplem dreptunghiurile cu gem sau bucatele de rahat si le pliem.
Pentru a nu se deschide la copt le fixam cu o scobitoare.
 
Coacem la 180 de grade C pentru aproximativ 30-40 de minute pina se rumenesc deasupra.
Dupa ce se racesc le pudram cu zahar pudra.







5 comentarii:

  1. Ai muncit, nu gluma... Eu ma autoinvit la tine si uite asa servesc si eu "haios"... stii ca e prima data cind aud de acest dulce, dar arata foarte bine si tare-as minca vreo 3 haiosi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Merita osteneala, cu siguranta merita!!! Big like!! Pupicei!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multa munca, dar arata grozav de bine! Mai ai? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Le-am facut si au iesit minunat...!Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly