marți, 31 ianuarie 2012

Tort Dobos

 


 

pentru foi
8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri faina, 1 plic praf de copt
separam ouale. 
albusurile le mixam, adaugam treptat zaharul si mixam in continuare pana obtinem o spuma densa, lucioasa.
adaugam galbenusurile, mai mixam foarte putin, doar pana acestea se incorporeaza.
renuntam la mixam, punem faina cernuta si praful de copt, amestecam usor cu lingura de lemn sau cu o lopatica.
 punem hartie de copt in tava si o ungem cu ulei pentru a fi siguri ca nu se vor lipi foile.
 punem 3 linguri din compozitie in tava si intindem o foaie subtire de 3 mm. cu o spatula sau cu dosul lingurei. dar cu atentie! intindeti usor doar la suprafata fara a ajunge pe fundul tavii.
eu am o tava mare patrata de 38cm lungime si am socotit ca pot taia o foia in 3 fasii.
astfel am copt 3 tavi ori 3 foi am obtinut 9 foi.
si pt ca mi-a mai ramas putina compozitie am mai copt inca o foaie mica. deci in total 10 foi.
ati inteles ceva???:))
alegem o foaie mai grosuta si frumoasa pe care o vom glazura cu zahar ars.
restul foilor le vom umple cu crema.

pentru crema
6 oua, 14 linguri zahar, 100g ciocolata sau cacao,  250g unt sau margarina
crema se prepara pe baie de aburi
 batem putin ouale cu zaharul cu ajutorul unui tel in forma de para, asezam oala pe baie de aburi
fierbem crema batand incontinuu cu telul pana se ingroasa ca o smantana, dam deoparte si incorporam ciocolata rasa sau cacaua.
lasam crema sa se raceasca apoi o mixam cu untul bine pana obtinem o crema spumoasa.

pentru glazura 
150g zahar,
totul trebuie pregatit dinainte si lucrat foarte repede.
foia pregatita pentru glazurat se incalzeste usor in cuptor.

intr-o craticioara punem zaharul la topit pe foc mic, cand incepe sa se caramelizeze dam deoparte de pe foc si amestecam bine pana se topesc toate cristalele de zahar.
turnam glazura pe toata suprafata foi de tort, intindem repede cu cutitul cu lama lata .
cu muchia unui cutit incalzit si tras prin unt sau margarina delimitam rapid feliile de tort.
mai incalzim odata cutitul si trecem inca odata pe liniile trasate apasand tare.
daca s-a intarit glazura si nu se mai poate lucra punem foaia pentru 2 minute in cuptorul cald.
lasam sa se raceasca foaia si o asezam pe tort.


pentru ornat
200ml frisca lichida, 100g ciocolata, 1/2 esenta de rom
topim ciocolata in frisca calda, adaugam esenta de rom.
lasam sa se raceasca bine, cu cat sta mai mult cu atat mai bine...apoi mixam bine crema si ornat tortul lateral.


23 de comentarii:

  1. Foarte frumos! Astept reteta. N-am facut niciodata dobos.

    RăspundețiȘtergere
  2. De foarte mult timp nu am mai mancat acest tort .Imi place tare mult cum arata.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am mai mancat dobos de ani de zile , tare bine arata , bravo .

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai pus doar pozele ca sa ma ai pe constiinta :))
    Eu-una abia astept reteta :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am scris si reteta, ieri nu am mai apucat....sper ca esti bine:)

      Ștergere
  5. Mama ce frumusete si ce bunaciune... Vreau reteta, ca sa-mi fac vint in bucatarie... si da, ceva am inteles, ca ai papat bunaciunea fara noi...

    RăspundețiȘtergere
  6. O bunaciune de tort, tare bine mai arata! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Diana, felicitari pentru rabdare si pentru rezultat! Nu sunt mare fan dulciuri, nici nu comentez foarte des pe bloguri, insa reteta da de dobos m-a impresionat cu adevarat! Inca o data, felicitari pentru un rezultat frumos si o reteta bine explicata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Diana te astepta un premiu la mie! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce pofta mi ms-a facut de dobos !Servesc o feliuta de la tine, pana una alta...foarte bine arata!
    Ps:un premiu te asteapta la mine pe blog(in sectiunea premii)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lia mersi de vizita, vin si eu acum la tine sa iau premiul!

      Ștergere
  10. Super ideea cu mai multe foi intr-o tava, asa trebuie sa coc mai putin. Arata super!!:X

    RăspundețiȘtergere
  11. Arată într-un mare fel. Super!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly