joi, 26 ianuarie 2012

Pogacele cu jumeri



 avem nevoie de:

600g faina
400g jumeri de porc macinate
3 lingurite de sare
1lingurita de piper
3 galbenusuri
300ml smantana
25g drojdie
100ml lapte caldut
1 ou pentru uns
chimion...eu nu am pus pentru ca nu le place copiilor

Drojdia se dizolva in laptele caldut, se pune o mana de faina si se lasa la dospit 10 minute.
Faina se freaca cu jumerele macinate, se adauga drojdia, galbenusurile, sarea, piperul si smantana.
Se framanta si se lasa aluatul la crescut o ora...nu va creste mult ca la alte aluaturi cu drojdie.
Pe masa presarata cu faina se intinde o foaie de aluat de 5mm si se pliaza in trei de doua ori.





Se lasa la odihnit 15 minute si se intinde din nou aluatul in foaie de 1cm grosime.
Se fac crestaturi cu ajutorul cutitului si se decupeaza cu forma sau cu un paharut dat prin faina.
Se aseza pogacelele in tava pregatita, se lasa sa se odihneasca 10 minute apoi se ung cu ou batut, se presara chimion.
Se coc in cuptorul incalzit pentru 20 minute la 200grade pana se rumenesc frumos deasupra.
Pofta buna!!

si ajutoarele....


8 comentarii:

  1. Mi-e tare dor de pogacele , imi dai voie sa fur una de la tine?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce dor mi-e sa gust!
    Arata bine de tot, vad ca ai si ajutoare de nadejde. Te pupic Diana.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce de manute ajutatoare sunt aici ! :) Imi plac la nebunie, erau specialitatea bunicului meu! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ooooooooo ce mult imi plac calde , scoase din cuptor.
    Vai da'ce-mi plac ajutoarele tale !Ii tzuc cu mare drag pe amandoi !

    RăspundețiȘtergere
  5. Te invit la concurs! :) http://andreeachinesefood.blogspot.com/2012/01/concurs-delicios-cu-sugarspicero.html
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc Andreea, ma duc sa vad despre ce e vorba.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmmm, ce bine arata, ce-as minca acum niste jumere cu o bucata de piine... Imi plac mult ajutorii de bucatar, scumpi foc... O seara placuta si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce-mi plac si mie! Trimite-mi ajutoarele tale sa ma ajute si pe mine! Pupuci pe gropite!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly