duminică, 6 februarie 2011

Tort Masinuta


blat de cacao
6 oua, 12 linguri zahar, 6 linguri faina, cacao, un plic praf de copt
albusurile se bat spuma, se adauga treptat zaharul, galbenusurile, apoi faina, cacaoa si praful de copt 
se coace in tava de 28/39 cm
rece se taie in doua pe vertical si se imparte pentru a modela masinuta
crema cappuccino caramel
160g zahar, 400ml frisca, 3 linguri de cappuccino caramel
 se pune zaharul intr-o cratita bine uscata pe foc si  se caramelizeaza, se da vasul deoparte si se stinge cu 300ml frisca lichida
se mai tine putin pe foc mic pana se dizolva tot caramelul
se da la rece timp de 3 ore dupa care se mixeaza bine, bine si se adauga cappuccino
sirop caramel
1/2 cana zahar, 1 cana apa
se procedeaza ca mai sus, zaharul se arde, se stinge cu apa, se lasa pe foc mic pana se dizolva si se foloseste rece pentru insiropat blatul de tort
pentru ornat
300ml frisca, 3 linguri de zahar, sucul de la o portocala,  o esenta de vanilie







a avut 2 kg


19 comentarii:

  1. Foarte frumos si-mi place ca-i vesel.Oseara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Beatrice si eu iti doresc o seara frumoasa, ma bucur ca-ti place tortuletul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Prea ai stat cuminte in ultimul timp....
    Asteptam masinuta asta faina !
    Cred ca a disparut urgebt din farfuriile copiilor la cat de buna a fost....
    Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai cat de scump e tortul... frumos tareeee... Trebuie sa fac si eu... dar asa de simpatic ca al tau n-are cum sa iasa!!...

    RăspundețiȘtergere
  5. se poate si din frisca face si sa arate superb,nu numai din pasta,imi place muuuuult!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos si totusi este usor de facut!Felicitari Diana !!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat de frumos este.Felicitari!
    Un premiu te asteapta la mine pe blog.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. n ai mentionat nimic de colorant..sau ce ai pus in frisca de a iesit..bleu :)

    arata nemaipomenit si o sa incerc sa-l fac si eu ptr nepotel. sper sa mi iasa...

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim,in frisca am pus colorant alimentar albastru.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna !
    As dori sa fac un tort asemenea acestuia, dar ceva mai mare 2,5 - 3 kg. Ma ajuti te rog cu , cantitatile ?

    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim, cam cat de mare vrei sa fie tortul??? poti dubla cantitatile.dar sa stii ca si tortul acesta e destul de mare ca suprafata.
    o alta varianta ar fi sa-l asezi pe un tort dreptunghiular.
    uite aici un model, dar unde masinuta e mai micuta
    http://dianacakes.blogspot.com/2009/10/tort-pt-pitici-la-4-ani.html

    RăspundețiȘtergere
  12. Petrecerea este pt 11 copii , dar eu voiam sa ne mai ramana si noua :)))

    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  13. da, am inteles. eu zic sa faci cant. dubla, o portie pt baza dreptunghiulara,si o portie pt masina....cu siguranta copii vor dori o feliuta din masinuta si pt voi va ramane baza.

    RăspundețiȘtergere
  14. buna....imi place foate mult ce ai facut....sti ce nu inteleg in ingrediente spui ca ai pus 400 ml frisca pe cand in descriere zici ca ai adaugat 300ml...dc? ....si un sfat daca se poate...la un tort pentru 50 pers cam cata crema mi-ar trebui...ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, am sa corectez mai sus, este vorba de 400ml frisca.
      Daca vrei un tort mare dublezi cantitățile si faci doua torturi. Unul dteptunghiular peste care sa pui tortul in forma de masinuta..poti vedea cum am procedat eu la Tortul Tractoras sau

      Ștergere
  15. Buna, sunt putin nelamurita cu blatul? Galbenusurile nu trebuiesc si ele tot la blat? Nu e mentionat 🤔

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly