miercuri, 14 iulie 2010

Tort Inimioara - iaurt de zmeura

un tort pt o printesa care a implinit 8 ani, nepotica mea, Karla
a fost un blat de cacao, crema din iarut de zmeura si mascarpone, imbracat in frisca si ornamente din pasta de zahar.
a avut 2,5 kg

blat
6oua
8 linguri zahar
50ml ulei
8 linguri de faina
1 plic praf de copt
se bat bine albusurile, se adauga zaharul treptat si se mixeaza bine pana se topeste si se formeaza o spuma care nu curge
se adauga pe rand galbenusurile, uleiul, cacaoa, faina cu praful de copt , amestecam usor cu o lingura
se coace in tava unse cu unt si presarata cu faina pana trece testul cu scobitoarea.

crema
400ml iaurt de zmeura
15g gelatina
500ml frisca lichida
4 linguri zahar pudra
250g crema mascarpone
gelatina se pune la inmuiat in putin sirop de zmeura sau lapte, apa...se lasa 10 minute apoi se topeste si se lasa sa se rocoreasca bine, dar sa nu se inchege.
se iau 2-3 linguri de iaurt se pun in gelatina si se amesteca, mai adaugam 2-3 linguri apoi tot iaurtul.
frisca se mixeaza cu zaharul pudra, se pune iaurtul apoi mascarponele.

sirop: 400ml apa, zahar dupa gust, zahar vanilat, sirop sau suc de zmeura


ornat: 300ml frisca, 3 linguri de zahar pudra, colorant, ornamente .

se da crema la rece si cand s-a intarit putin montam tortul
blatul se taie in 4 felii pe orizontala, se insiropeaza si se umple cu crema.
se da la rece pana se intareste crema, eu am l-am lasat o noapte....apoi se orneaza.

9 comentarii:

  1. La multi ani,Karla!
    Diana, tortul arata superb.......ce asi mai vrea si eu o feliuta din el.
    Va doresc sa petreceti bine si sa va bucurati de nepotica voastra.....pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. iti vine sa-l mananci din ochi,vino dupa premii la reteta de eclere,pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine te-am gasit Dian@
    Ai un blog frumos si delicios ;P

    Sa-ti traiasca nepotica - cred ca a fost tare fericita cu un asa tort!

    O seara placuta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani, Karla! Felicitari Diana, precis n-a mai ramas nimic, dar si au ca si Medi as fi savurat o felie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos tort ai facut nepoatei tale!
    Cred ca a fost tare incantata.
    Sa-ti traiasca si sa creasca mare si sanatoasa.
    La fel si cei trei iezi cucuieti ai tai!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. fetelor eu va multumesc pt urari , am sa le transmit mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  7. Doinitza uite acuma vin dupa premii, multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos ti-a iesit tortul, Diana. Si site-ul tau imi place mult. Eu deja te-am adaugat la blogroll. Daca vrei sa faci si tu sa faci asta, m-as bucura mult.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly