duminică, 2 mai 2010

Tort Halba de Bere


blat: 8 oua, 16 linguri zahar, 200ml ulei, 20 linguri faina, un plic praf de copt
albusurile le-am batut spuma, am adaugat treptat zaharul si am batut bine pana am obtinut o spuma tare, ce nu curgea de pe vas.
am adaugat galbenusurile apoi uleiul.
am incorporat faina cernuta si praful de copt.
am copt blatul in tava dreptunghiulara, apoi l-am decupat cu ajutorul unul capac mai mic rezultand 3 cercuri cu diametru de 18 cm

sirop: 200ml apa, zahar dupa gust, 1 esenta vanilie.
am fiert un sirop din apa, zahar si vanilia, apoi l-am lasat la racit si am insiropat bine cele 3 blaturi.

crema: 300ml frisca, 3 linguri zahar pudra, 1 plic zahar vanilat
am mixat frisca cu zaharul si vanilia.


ornat: 150ml frisca, 3 linguri nutella, esenta de rom
am mixat frisca impreua cu romul si crema de nutella
pentru "spuma"alte 150ml frisca, 2 linguri zahar pudra


jeleu : 500g capsuni, 10g gelatina, 4-5 linguri zahar, 200ml apa sau suc de capsuni
gelatina am puso la hidratat in sucul de capsuni pentru10 minute.
capsunile le-am taiat cubulete si le-am amestecat cu zaharul si gelatina
am pus jeleul pe foc pana a ajuns la momentul fierberii, apoi l-am dat deoparte
trebuie sa tinem seama ca avem nevoie de 400-500ml compozitie, pentru mai multa compozitie este nevoie de mai multa gelatina
cand incepe sa se lege atunci asamblam tortul, deci jeleul il facem ultimul.


asamblare:
blat insiropat, jeleu, frisca, blat, jeleu, frisca, blat, jeleu.
am dat tortul la rece pentru cateva ore apoi l-am ornat cu crema de nutella si frisca.
pentru toarta am folosit pasta de zahar


15 comentarii:

  1. Diana, o idee grozava............nemaipomenit de frumos si ingenios acest tort.
    LA MULTI ANI!pentru sotul tau...........si poate din aceasta halba de bere da si el o feliuta..........ha,ha,ha.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, sigur ca da....da si bere:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunata idee ai avut draga Diana si sper ca l-ai impresionat pe sotul tau !
    LA MULTI ANI d-nule Kintsch ! Sa o iubesti mult pe Diana ca zau ca merita !

    RăspundețiȘtergere
  4. super idee cu halba de bere! LA MULTI ANI!sotului tau sa va traiasca!

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, la multi ani sotului tau cu sanatate si bucurii!
    Am venit sa iau o gura de bere, spuma mai bine zis.
    Felicitari, cred ca l-ai surprins cu minunatul tort, foarte inspirat. O curiozitate: toarta halbei din ce este?

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani sotuli tau, Diana!
    Cred ca l-ai surprins cu inspiratul tort. Am venit sa iau o gura de bere, mai bine zis spuma ca e mai buna.
    O curiozitate: tortita halbei ce este, pandispan...?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ionela, Sidy multumesc pt felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Marielena, toarta am facut-o din ciocolata alba topita cu o jumatate de lingurita de miere de albine.Pt stabilitate am infipt cateva scobitori in interior si am lasat-o sa se intareasca.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos.daca nu spuneai ca e tort nici nu m-as fi gandit :))

    RăspundețiȘtergere
  10. super,felicitari!
    La multi ani,sotului!!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. felicitari si din partea mea pentru minunatul tort si pentru iubirea ta , sa-ti fie sanatos :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Diana, pt asa un tort delicios, te asteapta un premiu virtual, ti-l ofer cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  13. ce bine arata, nu stiu ce sa fac...sa o beau sau sa o maninc.

    RăspundețiȘtergere
  14. superb tortul a-m sa-l fac si eu de ziua sotului felicitari, ai tot votul meu felicitari pentru toate cu cate ne delectezi

    RăspundețiȘtergere
  15. multumesc Ada, o sa-i faci o surpriza nemaipomenita... deocamdata nu mai particip la nici un concurs, esti tare amabila.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly