miercuri, 28 octombrie 2009

Prajitura cu foi si crema de lamaie


Crema de lamaie
5ooml lapte
2-3 linguri mari de gris
200gr zahar
250gr margarina.
1 lamaie

Se amesteca laptele cu grisul si zaharul si se fierbe o crema pina se ingroasa.
Se adauga zeama de la o lamaie si un plic zahar vanilat, se lasa la racit apoi se mixeaza cu margarina.

O alta crema delicioasa de lamaie ar fi :
1 plic budinca de vanilie se fierbe cu
350gr lapte
 zeama de la o lamaie.
250g margarina
Budinca se amesteca cu zaharul si lapte, apoi se fierbe si se lasa la racit dupa care se mixeaza cu margarina.

Folie
150g untura sau margarina
3 oua
150g zahar
1 varf de cutit de bicarbonat de sodiu
600g faina
lapte cat cuprinde cam 5 -7 linguri (100ml)
coaja de lamaie

Untura se freaca intre palme cu faina, se pun pe rand ouale, zaharul, coaja de lamaie, bicarbonatul si laptele. Se framanta un aluat potrivit de moale, ce nu se lipeste de maini si se da rece 30 de minute.
Se imparte in 4 parti egale din care se vor coace 4 foi.
Dosul tavii se unge bine cu ulei sau grasime, se tapeteaza cu faina, se intinde cate o foaie si se coace 7 minute pana devine aurie.
Se umplu foile cu crema si se pune o greutate pe ele.
Se taie a doua zi dupa ce o presaram cu zahar pudra si foile s-au inmuiat bine.

 

9 comentarii:

  1. Si mie imi place prima crema mai mult. Insa ce fel de foi ai folosit, te rog?

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate Flying Roo nu am scris reteta pt foi...este vorba d efoi fragede ce se coc pe dosul tavi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna!
    Spune-mi, te rog, nu se taie crema (ma refer la crema 1, de gris)cand adaugi lamaia? In plus...eu vreau sa se simta puternicccccccccccc aroma de lamaie! Pot sa pun coaja rasa de lamaie si in foi? Ms muuuuult! Super reteta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Julia, nu se taie crema cand pui zeama de lamaie, crema fiind calda...pt un gust mai puternic pune mai multa zeama, coaja nu cred ca e prea placuta sa o simti printre dinti...

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna din nou!
    Aaaaaaaaa, multumesc pentru raspunsul rapid!Ma gandeam sa pun coaja de lamaie in foi dar daca imi sugerezi sa pun mai multa zeama, asa voi face...Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foile au bicarbonat de sodiu? Cele mai multe retete sunt cu amoniac - amoniu! Merge si cu bicarbonat?

    RăspundețiȘtergere
  7. da Alex, cu bicarbonat le-am facut, merge si cu amoniac, dar mie nu-mi place gustul....si sa stii ca am facut si cu praf de copt.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici mie nu imi place amoniacul de nici o culoare...reteta ta era unica cu bicarbonat de sodiu si de asta am intrebat ...sigur o sa incerc reteta, multumesc mult pt raspuns si pt reteta.

    RăspundețiȘtergere
  9. We stumbled over here from a different web address and thought I might as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over
    your web page again.

    Look at my weblog; More inspiring ideas (vegasodj.soup.io)

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly